Bar Events, pasiunea care completează distracția la petreceri

Toate sunt la fel de importante” – spun băieții de la Bar Events, însă ce nu știu foarte mulți din organizatori este că nici muzica, nici mâncarea nu ar face față unor oameni prea prieteni cu Bachus. Despre arta din pahar băieții de la Bar Events sunt în stare să vorbească ore-n șir, neîntrerupt. I-am convocat la discuție pe toți: Ștefan (30 ani), Sergiu (23 ani), Radu (27 ani) și Alex (18 ani), însă din cauza unei mașini de făcut gheață care i-a reținut pe doi dintre ei, i-am prins doar pe Ștefan și pe Sergiu.

Ștefan a început să cocheteze cu meseria de barman acum vreo 10 ani. A început ca „pizzaior la Cascada,” poziție din care îi admira foarte mult pe colegii de la bar. Mirajul acolo a fost, pentru ca mai târziu, după experiențe în mai multe localuri și cluburi din oraș, să participe la un curs de specialitate în domeniu, un curs de „flair”, de „animație de bar”, explică el. Se întâmpla în 2013.

Când ești tânăr, îți dorești să fii în centrul atenției, mai ales când lucrezi după bar, ai contact cu foarte mulți oameni, ești în perioada în care îți plac petrecerile, viața de noapte. Am mers la acel curs doar de asta, dar mi-am dat seama că ne place ceea ce facem și am început să dezvoltăm ideea. Acolo au participat oameni din mai toate colțurile țării, iar niște colegi de-ai noștri din Cluj m-au inspirat. Atunci mi-a încolțit ideea de face și eu în Bacău, așa a apărut Bar Events. Ei făceau deja de câțiva ani chestia asta acolo. A fost greu pentru consumatorul din Bacău, fiindcă fiind o zonă mai săracă nu prea a existat cultura de bar. Dintr-o joacă a început”, spune Ștefan.

Mâna și-a făcut-o la nunta viitorilor lui nași de cununie. Cu entuziasm și un strop de nebunie a reușit să scoată barul din fabricație exact în ziua evenimentului.

  •  

 

A fost primul eveniment la care am încercat să pun ideea în practică. În ziua evenimentului a fost gata barul, ne-am luat pahare pe datorie, dar ușor-ușor am crescut. Ne-am luat paharele noastre, ne-am mai confecționat un bar și au început să curgă recomandările de la evenimemt la eveniment și am realizat și noi ceea ce facem. La început a fost greu, pentru că neavând experiență nu se legau lucrurile”, a mai adăugat Ștefan.

Sergiu s-a alăturat echipei formată din Ștefan și Radu puțin mai târziu. Acum, la 23 de ani, are deja o experiență de 5 ani în domeniu. A început la 18 ani, pe terasă „la Zebra”. A terminat Colegiul de Artă, iar când vorbește face din bar o poezie.

„M-am apropiat de bar din dorința de a căuta un serviciu care să mă ajute financiar pe timpul verii, în clasa a XII-a, când am făcut 18 ani. De multe ori lumea nu știe să aprecieze un loc de muncă. Nu știm să ne gândim și să-l dezvoltăm în adevăratul lui sens. Totul are o istorie. Dacă studiem puțin fiecare meserie, poate să crească în inima noastră”, spune Sergiu.

Toți barmanii pleacă pe același drum, dar pe parcurs pentru  unii devine o pasiune, pentru alții doar un loc de muncă și atât”, adaugă și Ștefan.

Băieții de la Bar Events, așa cum au început să se brand-uiască încă de la început, din 2013, pot acum, în 2016, să susțină câte trei – patru evenimente pe seară, iar oamenii deja îi contactează pentru evenimente pe care vor să le organizeze în 2018. Acoperă majorate și alte aniversări, nunți, cumetrii, și, mai nou, petreceri organizate  de societăți pentru angajați, și nu o fac după ureche. Investesc și merg constant la cursuri de profil, pentru că știu că doar așa pot face diferența. Așa pot explica oamenilor cultura de bar, așa îi pot bucura și le pot oferi calitate. N-ai să vezi în paharele lor siropuri care-ți colorează dinții, dar nici oameni care să nu se poată ține pe picioare, deși nu e tocmai un lucru ușor să ții în frâu, din punctul ăsta de vedere, un eveniment de, să zicem, 200 de oameni.

Probleme apar când tu mergi foarte bine pregătit și motivat și vezi că este foarte greu să lucrezi cu oamenii care nu vor să înțeleagă. Nu oamenii care ne contractează sunt problema, ei sunt oameni deschiși, dar pentru părinții noștri, pentru vârsta a doua conceptul de nou este de speriat. Conceptul nostru nu este însă unul foarte greu. Este cum te-ai duce la restaurant. La restaurant nu te duci și spui domne, dă-mi și mie ceva. Ai un meniu, te uiți pe el, vezi ce ai dori să consumi și ceri. Sunt mulți oameni care nu înțeleg că noi muncim pentru un meniu, muncim să le facem seara frumoasă, ne gândim la ce băuturi ar merge și pentru mâncare și pentru a doua zi. Nu pregătim băuturi tari ca lumea să se îmbete după două pahare și a doua zi să o doară capul. De multe ori le sugerăm să bea și apă, dar mulți cred că le recomandăm ca să nu mai bea alcool. Noi facem asta în schimb pentru a evita probleme a doua zi” – spune Sergiu, completat de Ștefan: „Ei trebuie să se hidrateze. Sunt persoane care acceptă informația, dar alții merg după ureche.

Nu-ți trebuie însă o cultură de bar ca să știi să vorbești cu un om care poate și vrea să-ți dea calitate într-un pahar. Noi practic avem grijă de oameni,” mai spune Sergiu, care și explică de ce este important că oamenii să le comunice ce le place.

  •  

 

Mie îmi place foarte mult Negroni, e un cocktail vechi, are o istorie, e un bitter. Conține vermut roșu, campari și gin. Eu aș putea să beau 10 pahare într-o seară și papilele mele gustative să fie satisfăcute, pentru alții poate nu e ce trebuie, dar oamenii vin și spun pregătește-mi și mie ceva bun. Dacă ție toată viața ta ți-a plăcut căpșuna și mie la vârsta asta îmi place bitterul, nu te poți aștepta să fie și pe gustul tău ce-mi place mie. Spune-mi ce-ți dorești ca eu să știu ce să-ți fac” – a continuat Sergiu.

Ok, poate ce ai văzut în meniu nu-ți place și vrei să bei altceva. Se pot pregăti băuturi personalizate și în momentul ălă avem nevoie de tine pentru a ne spune de unde să plecăm. De la baza alcoolică poți să treci foarte ușor la o aromă. Trebuie să știm dacă îți plac băuturile mai alcoolizate sau fresh, dacă îți place dulce-acrișor sau amar… România față de alte țări se dezvoltă mai greu și pentru că papilele noastre gustative acceptă foarte ușor băutura dulce, pentru că nu e antrenată toată gura” – explică Ștefan.

Ștefan, Radu, Sergiu și Alex personalizează fiecare eveniment la care participă. Vin în fața celor care îi contractează cu meniuri în funcție de anotimpul în care se desfășoară evenimentul, vârsta participanților, mâncare și buget. Este greu pentru ei să avanseze un preț, având în vedere de câte variabile depinde acest lucru. Spun că, pentru o petrecere de 100 de persoane, serviciile lor și băutura pe care o prepară ar putea să coste de la 5 – 700 lei până la 7-10.000 lei, contând aici și durata evenimentului – „sunt evenimente de 2-3 ore, sunt evenimente de la care am plecat după 15 ore” – dar și brandurile băuturilor pe care le dorește organizatorul.

Vara, de exemplu, la un eveniment de 100 persoane, folosim cam 100-130 kg gheață, pentru un pahar folosești cam 150 -200 gr. de  gheață. În mijlocul verii nu aș putea să-ți dau un cocktail cald, pentru că sigur nu l-ai bea. Atât timp cât este rece și vezi paharul aburind creierul îți induce o stare… vezi paharul și abia aștepți să-l bei. O problemă este și că mulți nu știu ce rol are gheața. Ea nu ne face rău, dacă beau în seara asta zece pahare cu gheață asta nu înseamnă că mâine am să fiu la spital, organismul nostru acceptă acea gheață, e apă  solidă… eu, practic, în fiecare pahar îți dau și alcool și te și hidratez în același timp. În mijlocul verii nu am putea să venim cu un pahar foarte tare alcoolizat. Long Island-ul are la bază 5 baze alcoolice… nu aș putea să-ți dau cocktailul ăsta când sunt 35 de grade afară, pentru că de la un singur pahar ai ameți, iar o femeie s-ar îmbăta direct. Prefer să fac un Hugo Spritz sau un Aperol Spritz cu un lichior mai slab alcoolizat, iar acel pahar are undeva la 18-19 grade… la un Long Island e undeva la 30% alcool. Ne gândim de la sezon la sezon cum să îmbunătățim ceea ce facem atât în ceea ce privește conținutul, cât și modul de prezentare. Aici intervine și discuția despre gheața carbonică… care nu a fost făcută pentru șampanie sau vin spumant, ca să facă acei aburi, este nocivă pentru organism. Mulți, la primirea invitaților, le oferă așa ceva, cer asta, dar ei știu că fac rău oamenilor. Nu știu, pentru că nici nu știu ce e gheața carbonică, știu doar că face niște bulbuci și niște abur. E foarte frumos, dar haideți să o lăsăm doar pentru dansul mirilor, nu pentru bar”, a explicat Sergiu.

Orice pahar are la bază o rețetă foarte bine calculată, în așa fel încât să le ofere oamenilor o stare de bine. Nici mai mult, nici mai puțin.

E de datoria noastră să facem asta, pentru că atunci când cineva vrea să susțină un eveniment cu noi avem foarte multe aspecte de pus la punct. Nu am putea la o nuntă de 200 de persoane să avem 10 – 50 oameni beți, asta ar însemna că noi nu știm să ne facem treaba. Datoria noastră este ca oamenii să se simtă bine, nu să-i îmbătăm, să-i aducem în starea bine și să-i menținem acolo… să nu ajungă în extrema cealaltă și să strice evenimentul”, a adăugat Ștefan.

Sergiu și Ștefan sunt de neoprit când vorbesc despre ceea ce fac. Ar povesti ore în șir despre cultura de bar, flair, garnish (decorul cocktailului), baze alcoolice, piureuri de fructe, papile gustative și pahare care să-ți trezească toate simțurile, însă arta lor e mai mult de gustat decât de ascultat. Urmăriți-i la evenimente și… bucurați-vă de ei.

Rețeta verii recomandată de Bar Events – Hugo Spritz 

  •  
  • Un pahar de vin roșu plin cu gheață
  • 4 pepenași de lime
  • 8-9 frunzulițe de mentă proaspătă
  • 25 ml lichior de soc
  • 120 ml Prosecco
  • Un spring de mentă bătut peste deget

Se amestecă toate ingredientele în pahar și se servește fără pai.