Drum expres Bacău – Ploiești înaintea autostrăzii spre Vest
CNADNR va scoate, până în vară, la licitație studiul de fezabilitate pentru
drumul expres Bacău-Buzău-Ploiești, drum care va face legătura între Moldova și sudul țării. Anunțul a fost făcut de Cătălin Humor, șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, într-un interviu acordat hotnews.ro.
„În acest an vom scoate la licitație mai multe proiecte, pentru ca sunt mai multe faze ce vor fi scoase la licitație. Vom scoate mai multe studii de fezabilitate, printre care aș enumera Ploiești – Bacău, la nivel de autostradă sau drum expres. Vom vedea care este varianta care satisface nevoile din zonă mai bine. Va fi autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni. Va fi Comarnic – Brașov, lotul 1,2,3 și 4. Tot ce scoatem la licitație va fi un pachet întreg: Studiu de Fezabilitate, Proiect tehnic și autorizație de construire. Dupa care proiectele vor fi soase la licitatia de executie.” a declarat pentru hotnews.ro Cătălin Humor, șeful CNADNR.
Drumul expres Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești este singura investiție majoră în infrastructură prevăzută în Master Planul pe transport, până în 2020, care să tranziteze județul Bacău. Șoseaua, care ar urma pe cea mai mare parte a ei un traseu paralel cu cel al DN2, a fost evaluată la 1,207 miliarde de euro. „Pentru această licitație caietele de sarcini le avem gata. Le-am trimis la JASPERS, consultantul Comisiei Europene în România, să ne dea un punct de vedere. În funcție de răspunsul pe care îl vom avea, eu estimez că undeva în luna iunie poate fi lansată licitația.” a declarat Cătălin Humor pentru hotnews.ro.
Conform studiilor făcute de CNADNR, drumul expres Bacău-Ploiești e al doilea proiect în topul obiectivelor de investiții pe lista drumurilor expres, după centura Bucureștiului. Planul arată că legătura între București și Nord Estul României se va realiza printr-un coridor care va ajunge în Ucraina și Republica Moldova. „Coridorul tranzitează axa urbană cu o densitate mare a populație Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava, cu ramuri spre Vaslui, Piatra Neamț, Iași sau Botoșani. Coridorul unește centre – economice importante, generatoare de trafic, care justifică proiecte de infrastructură rutieră modernă. Conform analizei cu Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unui drum expres sau autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane”, se arată în Master Plan.