Primăria Bacău are probleme cu o instituție subordonată, care-și bate joc de responsabilitățile ei. Una dintre ele este

luarea măsurilor față de cei care nu readuc suprafeţele pe care au intervenit la starea iniţială. Poliţia Locală are obligaţia de a urmări punerea în aplicare a autorizaţiilor şi dreptul să amendeze firmele care nu respectă termenele. Termenul de 5 lucrătoare sau 7 zile calendaristice este o glumă proastă, în cazul avariilor, iar pentru lucrările efectuate pe străzile Nicu Enea sau Războieni e nevoie de mai bine de un an pentru a readuce carosabilul la starea iniţială. Un an în care băcăuanii dau în gropi, la propriu, din cauza impertinenței unor responsabili din Poliția Locală.

Șoferii băcăuani trebuie să suporte pe pielea lor nerespectarea termenelor din autorizaţiile de spargere a carosabilului. Mai precis, nerespectarea perioadei de readucere la starea iniţială a suprafeţei asupra căreia s-a intervenit. Regulamentul privind condiţiile de execuţie a lucrărilor pe domeniul public sau privat al municipiului Bacău şi de intervenţie în caz de avarie la reţelele edilitare prevede obligativitatea constructorului de a reface suprafeţele afectate în termen de 5 zile lucrătoare sau 7 zile calendaristice.

 „În cazul lucrărilor care nu survin în urma unei avarii, termenul de readucere la starea iniţială se stabileşte de comun acord între solicitantul autorizaţiei de execuţie (spargere) şi Primărie, în funcţie de lungimea lucrărilor şi de complexitatea lor,” explică Toader Oţetea, şef Serviciu drumuri, reţele şi iluminat din cadrul Primăriei municipiului Bacău. „Poliţia Locală are obligaţia să urmărească aceste autorizaţii eliberate de Primăria Bacău şi să aplice amenzi. Voi verifica dacă Poliţia Locală a fost sesizată cu privire la autorizaţiile emise în cazul unor lucrări de avarie. Ei trebuie să urmărească aceste termene.”  Gropile se văd numai după sesizare?

Situaţia străzilor Nicu Enea, Războieni, Vasile Alecsandri demonstrează faptul că termenele sunt doar menţionate în autorizaţia de construcţie, nu şi respectate de solicitant sau aplicate, conform legii, de Primăria Bacău sau Poliţia Locală. Pe Nicu Enea, după mai bine de un an şi după lucrări asupra reţelei de gaze, terenul nu a fost adus la starea iniţială, ba mai mult gurile de aerisire au fost decupate şi abandonate de aproximativ 7 zile, după ce șoferii au dat în gropi probabil un an (!). Pe străzile Războieni şi Vasile Alecsandri, capace care nu au fost aduse la nivel stau pe post de gropi, alături de aceleași guri de aerisire protejate de Poliția Locală. Și tot de cel puțin un an.

Iulian Stoican, viceprimar delegat Primăria Municipiului Bacău: „Au fost mai multe solicitări de schimbare a reţelelor din partea E.ON. De la E.ON distribuţie, cel puţin, avem săptămânal foarte multe solicitări de autorizație pentru lucrări. Şi cei de la Romtelecom au venit după aprobări pentru înlocuire tubulatură în subteran. Evident că au un termen de readucere la starea iniţială în urma intervenţiei.”

Conform Regulamentului privind condiţiile de execuţie a lucrărilor pe domeniul public sau privat al municipiului Bacău şi de intervenţie în caz de avarie la reţelele edilitare, „în cazul în care la recepţia finală se constată că suprafeţele afectate de lucrare s-au degradat şi executantul nu le reface nici după primirea sancţiunii, procentul de 10% din suma din suma reţinută (garanţia lucrării) nu se va restitui executantului, ci va fi utilizat de către autoritatea locală pentru refacerea suprafeţelor afectate. Refacerea suprafeţelor de drum asfaltate sau betonate, precum şi a trotuarelor betonate, asfaltate sau pavate se va realiza obligatoriu, pe baza unor fişe tehnologice date, de către societăţi atestate tehnic pentru lucrări de întreţinere, reparaţii drumuri şi construcţii aferente lor (…) care să deţină certificat de atestare tehnică eliberat de Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri din România.

Poliţia Locală are obligaţia de a verifica legalitatea documentaţiei de execuţie, existenţa autorizaţiei de execuţie sau a acordului de intervenţie, încadrarea în termenele de execuţie stabilite prin actul de acceptare, controlează şi urmăreşte modul de respectare a condiţiilor de execuţie, transmite avertismente şi somaţii, aplică sancţiuni.

„Ne confruntăm de mai mult timp cu situaţii în care societăţile nu realizează compactarea şi refacerea terenului în mod corespunzător de fiecare dată. Recunoaştem treaba asta şi încercăm să fim cât mai selectivi în contractele pe care le încheiem cu diferite societăţi,” arată Toader Oţetea, şef Serviciu drumuri, reţele şi iluminat Primăria Bacău.  

Nerespectarea condiţiilor din actul de acceptare şi a celor din Regulament se sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.000 lei şi 3.000 lei. Sumele provenite din amenzile aplicate constituie venit integral la bugetul local. Mai grav însă, apa se infiltrează în carosabilul uitat spart cu lunile, iar asfaltul e deteriorat.  

Purtătorul de cuvânt al Poliției Locale, Florin Podoleanu, nu a răspuns la telefon la momentul realizării materialului, pentru un punct de vedere, și nici nu a revenit. Se poate răzgândi oricând, bacauinfo.ro va publica poziția Poliției Locale.