E.ON Energie România își bate joc de cei mai nefericiți dintre consumatorii băcăuani, dar și

de familiile acestora. Printr-o Notificare pe care o semnează „cu respect”, societatea furnizează informații incomplete, din cauza cărora oamenii sunt nevoiți să stea pe drumuri și la cozile interminabile de la ghișee, pentru ca un angajat să le explice nonșalant că au stat degeaba și că dosarul lor, deși întocmit conform notificării, este incomplet.

Mai precis, societatea a trimis beneficiarilor de tarif social o „notificare privind actualizarea documentelor doveditoare”, prin care îi anunța că în termen de 30 zile trebuie depuse la „cel mai apropiat Centru de Relații Clienți E.ON, de luni până joi, între orele 9:00 – 17:00 și vineri între orele 8:00 – 16:00” oserie de documente: „actul de identitate din care să rezulte domiciliul stabil (copie în două exemplare), act de deținere a spațiului (copie în 1 exemplar), cerere de acordare a tarifului social (formular tipizat), declarație pe propria răspundere privind venitul pe membru de familie, completată de dumneavoastră și vizată la Primăria localității unde aveți domiciliul stabil, valoarea indexului contorului montat la locul de consum”.

 Respectând întru totul indicațiile din Notificare, un bărbat din Bacău a strâns documentele pentru a-i înregistra dosarul socrului, un bunic de 88 ani cu un picior amputat, care locuiește într-o comună. După ce a stat patru ore la coadă în sala de așteptare, i s-a răspuns că îi lipsește de la dosar cuponul de pensie, deși acest lucru nu era prevăzut în Notificare, și că, în plus, trebuie să fie prezent titularul contractului, în condițiile în care acesta are 88 ani și un picior amputat. În caz contrar, i s-a indicat bărbatului, să atașeze la dosar o adeverință care să ateste că titularul e netransportabil. O astfel de adeverință nu poate fi emisă în cazul bătrânului, pentru că e transportabil, însă pentru el și orice altă persoană, aflată în situații asemănătoare, e un chin transportul până la Centrul de Relații Clienți și statul la coadă timp de 4 ore.

Fiindu-i prezentată situația și întrebat telefonic de ce notificările nu conțin toate documentele care sunt cerute la ghișeu, dar și ce se întâmplă în cazul persoanelor greu transportabile și aparținătorilor care sunt umiliți cu statul  la coadă degeaba, purtătorul de cuvânt al E.ON, Corneliu Zaiț, a furnizat în scris informații seci, fără legătură cu întrebările adresate.

 „Departamentul de Comunicare Corporatistă” a inserat însă în răspunsul dat bacauinfo.ro că trebuie depusă „o declarație pe proprie răspundere privind venitul mediu pe membru de familie pentru persoanele care au venituri, însoțită de documente justificative (cupon de pensie, adeverințe de venit etc.) (…)

 Mai târziu, telefonic, purtătorul de cuvânt a revenit: „Ne cerem scuze pentru situația creată și invităm clientul în Centrul de Relații Clienți, pentru a clarifica situația. Aparținătorul sau titularul trebuie să ajungă în CRC, pentru că trebuie să semneze niște hârtii”. Un nou drum, prin urmare.

 Modalitatea de lucru a E.ON e sancționabilă, a transmis bacauinfo.ro comisarul șef Alin Năstasă, de la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Bacău.

Persoanele în cauză să vină la noi (Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bacău), să facă o reclamație, pentru că, dacă E.ON a înștiințat cu privire la o serie de documente și a cerut altceva pe lângă, e sancțiune, pentru că nu au voie să facă așa ceva. Dacă au trimis o înștiințare și au informat omul că trebuie să se prezinte cu o serie de documente, normal că alea trebuie luate în considerare. Nu poate să stea un om patru ore la rând și după aia să fie trimis acasă. În privința titularului de contract, după lege așa este, contractul trebuie semnat de titular, în schimb trebuie să ne uităm pe proceduri, să vedem dacă în astfel de cazuri nu este prevăzută o reglementare în afară de o împuternicire, dar acest aspect trebuie să-l verificăm” – a declarat Năstasă pentru bacauinfo.ro.

bacauinfo.ro l-a contactat pentru un punct de vedere referitor la subiect și pe senatorul Eugen Țapu,  președintele Comisiei economice și membru al Comisiei pentru muncă familie și protecție socială. Acesta a transmis că va analiza situația, pentru a vedea dacă se impune chemarea societății la discuții și dacă speța e de competența Protecției Consumatorilor.