Lucrările de modernizare a uneia dintre cele mai importante investiții derulate cu fonduri europene în municipiul Bacău, Calea Moineşti, au intrat în linie dreaptă. Ultima etapă

constă în turnarea asfaltului, după ce în ultimele zile tronsoanele de drum afectate de lucrări la noua canalizare au fost aduse la nivel. Peste 8,66 milioane de euro au fost investiţi de municipalitate în acest proiect. Podul Mărgineni, podul peste Trebeş şi Calea Moineşti sunt obiectivele reabilitate în cadrul proiectului. Timpul de tranzitare se va reduce cu 15 minute, conform studiilor de trafic.

Proiectul „Modernizare Calea Moineşti” se află în ultima fază. Constructorul lucrează la finalizarea trotuarelor, aduce la cotă tronsoanele de drum unde a fost introdusă canalizarea, pentru ca în următoarele zile să treacă la asfaltarea în totalitate a suprafeţei de rulare pe Calea Moineşti.

Vasile Tescaru, primar interimar municipiul Bacău: „În teorie, pe data de 4 octombrie constructorul ar trebui să termine, să nu mai lucreze deloc. Important este să dea drumul la trafic. De aceea, în cel mai scurt timp posibil şi când vremea permite, se va trece la asfaltare.”

„Din cauza ploii, nu lucrau la asfalt, fac completările cu asfalt pentru a aduce la nivel, plombe cu asfalt pe tronsoanele unde s-au făcut lucrări la noua canalizare. Stratul de asfalt de rulare nu poate fi turnat pe ploaie,” explică viceprimarul delegat Iulian Stoican.

Ieri, 2 octombrie, constructorul pregătea structura suprafeţei pasajului Trebeş, pentru ca atunci când ploaia s-ar opri să procedeze la asfaltarea propriu – zisă. Locuitorii din zona podului peste Trebeş nu ar mai trebui să treacă prin clipele de groază în faţa inundaţiilor. Albia pârâului a fost lărgită şi întărită. Posibilitatea producerii de blocaje în dreptul podului e eliminată, spun reprezentanţii Primăriei. Sunt însă importante, în continuare, decolmatarea, curăţarea de deşeuri şi întreţinerea zonei de risc.

„Albia de sub podul Trebeş a fost dublată, iar în aval şi amonte s-au lărgit deschiderile de două ori şi jumătate. Acum cred că e aproape imposibil să se mai creeze blocaje” – Vasile Tescaru, primarul interimar al municipiului Bacău.

Lucrările de modernizare au vizat patru obiective: pasajul suprateran Mărgineni, Calea Moineşti propriu – zisă, podul peste pârâul Trebeş şi intersecţia str. Mioriţei – Calea Moineşti – str. Energiei. Structura de rezistenţă a podului Mărgineni, în lungime de 624 m, a fost întărită şi prin adăugarea de stâlpi de susţinere. Traficul va deveni mai fluent odată cu lărgirea pasajului, de la două la patru benzi de circulaţie. Totodată, proiectul a vizat asigurarea iluminatului public pentru cele patru benzi şi realizarea pistelor de biciclişti, câte una pe fiecare sens, pe toată lungimea Căii Moineşti.

Calea Moineşti are o lungime de 1.050 m şi a beneficiat de lucrări la suprafaţa de rulare, de înlocuire a utilităţilor, de reabilitare a trotuarelor şi de asigurare a iluminatului public cu statut ornamental specific mediului urban.

Structura de rezistenţă a podului peste pârâul Trebeş a fost refăcută, pentru asigurarea circulaţiei pe 4 benzi, câte două pe sens.

În cadrul aceluiaşi proiect, intersecţia str. Mioriţei – Calea Moineşti – str. Energiei a fost reconstruită prin amenajarea unor insule de dirijare a traficului, în scopul creşterii gradului de securitate şi a înlesnirii diferitelor relaţii de trafic din intersecţie.

„Odată cu finalizarea proiectului, traficul va fi fluidizat. Aduceţi-vă aminte că înainte de a începe proiectul se stătea la coadă pe pod la intrare în oraş, pe o singură bandă. Era coadă pe strada Arcadie Şeptilici până la C.P.L.. Conform studiilor de trafic, estimăm că printr-o intrare pe patru benzi, atât pe pod, cât şi pe Calea Moineşti, ar trebui să fie evitate cozile. Se va reduce timpul cu un sfert de oră la dus şi la venit pentru cei care locuiesc în zonă. Cronometrările făcute înainte, când erau blocaje dimineaţa, pentru a trece podul de la fosta fabrica de bere, înregistrau 40 minute,” arată Vasile Tescaru, primar interimar municipiul Bacău.

Finanţarea proiectului „Modernizare Calea Moineşti” este asigurată prin atragerea fondurilor europene nerambursabile (F.E.N.) pe POR 2007 – 2013, Axa Prioritară 1 / Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor / poli urbani de creştere; Domeniul de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană; subdomeniul: Poli de dezvoltare urbană. Valoarea totală a investiţiei se ridică la suma de 38,970 milioane lei, din care F.E.N. 24,332 milioane lei, Guvernul asigură 12,494 milioane lei din valoare, iar contribuţia Primăriei Bacău este de 2,142 milioane lei.