Stiri si noutati din Jud. Bacau. Temele care conteaza. Mai mult decat informatie.

Bacăul, țepuit oficial. Obiectivul de investiții „Varianta Ocolitoare a municipiului Bacău” NU este finanțat

din Fondul de Coeziune 2007 – 2013, așa cum s-a tot zis, cum a și apărut pe pliante, și a și declarat directorul CNADNR Narcis Neaga, pe 1 aprilie, ci este prins în exercițiul bugetar 2014 – 2020. Lucrările încep în 2016.

Varianta finală a Master Planului General de Transport (MPGT), făcută publică joi, 23 iulie, de Ministerul Tranporturilor, face lumină în privința Variantei Ocolitoare a municipiului Bacău, pentru care ar fi trebuit să înceapă lucrările pe 19 mai. Asta, dacă ar fi contat în vreun fel cuvântul directorului CNADNR, Narcis Neaga, care, la semnarea contractului de execuție, pe 1 aprilie, declara că ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în 49 zile.

Informațiile oficiale transmise de instituțiile direct implicate – Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și Ministerul Transporturilor (MT) – cu privire la motivul întârzierii începerii lucrărilor la Centurăpălesc în fața Variantei finale a Master Planului, făcută publică joi, 23 iulie.

În Anexa 10.16Determinarea nevoilor de finanțare ale proiectelor în ciclul de implementare 2014 – 2020, la Stabilirea nevoilor de finanțare, sector rutier 2014 – 2020, Varianta Ocolitoare a municipiului Bacău se situează pe locul 7 din 7 la Capitolul Proiecte Fazate, după loturile 2, 3 și 4 din Autostrada Lugoj – Deva, Autostrada Câmpia Turzii – Tg. Mureș, Modernizarea CB (A1 – DN7, A2 – DN2), lotul 2 din Autostrada Timișoara – Lugoj și Varianta Ocolitoare Tg. Mureș, pentru care începerea lucrărilor e prevăzută în 2015.

Niște gogoși. Sursa: Dragoș Benea

În ceea ce privește Varianta Ocolitoare a Bacăului, anul de începere a lucrărilor e 2016, anul de finalizare – 2017, informații care nu apăreau în Varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu și lung, publicată de MT pe 7 mai. Conform documentului, valoarea estimată a lucrărilor e de 103,63 milioane euro cu TVA, 51,81 milioane euro fiind prevăzute pentru 2016, restul – pentru 2017.

Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat cu siguranță, cred că în luna august, anul acesta se dă ordinul de începere a lucrărilor. În Master Plan apare 2016 pentru că e prins în exercițiul bugetar 2014 -2020. E fazare, începe acum și plățile vor fi făcute atunci. (…) din ce știu eu ordinul de începere a lucrărilor e dat în august, dar până începe mobilizarea de șantier, de lucrări, efectiv lucrările vor începe probabil în 2016, dar se dă ordinul de începere”  – a declarat pentru bacauinfo.ro Bogdan Cotârlici, directorul Direcției Relații Publice din cadrul CNADNR.

Am încercat să obținem un punct de  vedere referitor la subiect de la deputatul PSD de Bacău, Lucian Șova – secretar al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, dar nu a răspuns apelurilor, de la purtătorul de cuvânt al PSD Bacău, Cosmin Necula, dar și de la președintele PSD Bacău și al Consiliului Județean Bacău, Dragoș Benea. Necula nu a răspuns apelurilor, Benea fiind în afara ariei de acoperire, ambii în concediu.