Anvelopele de vara pe un drum cu viraje

DEBICA_PASSIO_2_hiss-dw

Atunci când ești pe un drum șerpuit este o provocare, mai ales pentru persoanele care au mai puțină experiență cu astfel de drumuri; chiar dacă multe dintre principiile de bază ale condusul pe drumuri unde trebuie să faci mai multe viraje sunt cunoscute, unele secrete pot fi mai puțin cunoscute, prin urmare le vom prezenta aici dar o recomandare ar fi să aveți anvelope de vară/ iarnă de calitate și nu prea uzate, așa cum sunt Debica PASSIO 2 175/65R14 82T – Vara .

Indiferent dacă aveți experiență în condus sau sunteți nou la volan, principiul de bază este universal valabil, anume că trebuie să evitați, pe astfel de drumuri, viteza excesivă; este o recomandare făcută nu doar pentru un  drum care înconjoară un munte, deci un drum în pantă cu multe curbe, dar și pentru un sens giratoriu dintr-un oraș de câmpie.

Un asemenea drum conține plăcuțe cu averizări de curbă periculoasă și, de multe ori, exstă și o viteză recomandată în respectiva zonă; întrebarea care se pune este de ce este atât de periculoasă o zonă de acest tip, cu un drum șerpuit, atunci când conduceți iar răspunsul este că apar două tipuri de mișcare ale vehiculului distincte atunci când luăm curba. Există, în mod natural, impulsul de a înainta al mașinii și din inerție mașina ar putea fi înpinsă în exterior și pentru ca anvelopele să reziste acestei forțe în timp ce sunt în mișcare pe drumul cu multe curbe; prin urmare dacă dorim să luăm cu viteză virajul, cu o viteză nepotrivită, anvelopele își pierd din aderență și pot aluneca.

Sunt mai multe recomandări practice care se fac pentru a evita situațiile neplăcute dintr-o curbă, anume să nu se rotească volanul prea mult și să nu se depășească linia mediană deoarece poate apărea situația în care să vă ciocniți cu o mașină aflată pe constrasens, ceea ce ar pune în pericol ceilalți șoferi; secretul este ca roata să fie rotită cât mai puțin.

Dacă simțiți că mașina începe să alunece, atunci trebuie să vă păstrați calmul, să luați piciorul de pe frână și accelerație, mâinile trebuie să rămână pe volan și să nu se efectueze manevre bruște, vehicolul are timp să încetinească și să se redreseze pentru a putea redirecționa mașina.