Bacăul va fi legată de Vest la anu` și la mulți ani! – așa cum

o arată „varianta Master Planului General de Transport care include și răspunsurile la observațiile Comisiei Europene”. Gargara politicienilor din ultimul timp s-a concretizat în cele din urmă cu cinci drumuri care vizează și județul Bacău în cuprinsul Master Planului General de Transport.

Ca să știm cum stăm, Anexa Variantei finale revizuită a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu și lung vine ca un duș rece peste orgoliile de pe Bistrița.

Documentul prezintă drumul expres Focșani – Mărășești – Adjud – Bacău, 109 km, cu o valoare estimată de 428.000.000 euro, 531.000.000 euro cu tot cu TVA. Alocările pe ani de execuție? 127,46 milioane euro în 2018, 212,44 milioane de euro în 2019, 175 milioane de euro în 2020.

În aceeași perioadă 2018 – 2020 sunt prevăzute fonduri pentru autostrada Bacău – Roman – Pașcani, autostradă de 81 km în rețeaua TEN – T Core, cu o valoare estimată în 2014 la 485 milioane euro, 602 milioane euro cu TVA: 144,49 milioane euro în 2018, 240,82 milioane euro – 2019 și 198,67 milioane euro – 2020.

Drumul Trans – Regio Iași – Vaslui – Bacău – conform documentelor – va ieși din hârtii în 2022. Drumul de 151 km are o valoare estimată de 99,50 milioane euro fără TVA și 123,38 milioane euro cu TVA. Alocările? 52,82 milioane euro în 2022, 67,86 milioane euro – 2023.

Autostrada Brașov – Tg. Secuiesc – Onești – Bacău, tip „2×2”, de 160 km, are o valoare estimată în 2014 de 1.845,46 milioane de euro, iar alocările finaciare încep în hârtii din 2024 – 617 milioane euro, 2025 – 228,84 milioane euro, 2026 – 343,26 milioane euro, 2027 – 1.029 milioane euro.

Bomboana de pe colivă o reprezintă însă drumul expres de 61 km Bacău – Piatra Neamț, cu o valoare estimată de 239 milioane euro, care figurează în 2028 cu „începerea Studiului de Fezabilitate” anii de execuție fiind 2030 – 2033.

Moldova rămâne dezlegată de Transilvania.

În ianuarie 2015, ministrul Ioan Rus declara că până în 2016ar urma să fie gata

Moldova va fi legată de Vest la anu` și la mulți ani! – așa cum o arată „varianta Master Planului General de Transport care include și răspunsurile la observațiile Comisiei Europene”. Gargara politicienilor din ultimul timp s-a concretizat în cele din urmă cu cinci drumuri care vizează și județul Bacău în cuprinsul Master Planului General de Transport.

Ca să știm cum stăm, Anexa Variantei finale revizuită a Raportului privind Master Planul pe termen scurt, mediu și lung vine ca un duș rece peste orgoliile de pe Bistrița.

Documentul prezintă drumul expres Focșani – Mărășești – Adjud – Bacău, 109 km, cu o valoare estimată de 428.000.000 euro, 531.000.000 euro cu tot cu TVA. Alocările pe ani de execuție? 127,46 milioane euro în 2018, 212,44 milioane de euro în 2019, 175 milioane de euro în 2020.

În aceeași perioadă 2018 – 2020 sunt prevăzute fonduri pentru autostrada Bacău – Roman – Pașcani, autostradă de 81 km în rețeaua TEN – T Core, cu o valoare estimată în 2014 la 485 milioane euro, 602 milioane euro cu TVA: 144,49 milioane euro în 2018, 240,82 milioane euro – 2019 și 198,67 milioane euro – 2020.

Drumul Trans – Regio Iași – Valui – Bacău – conform documentelor – va ieși din hârtii în 2022. Drumul de 151 km are o valoare estimată de 99,50 milioane euro fără TVA și 123,38 milioane euro cu TVA. Alocările? 52,82 milioane euro în 2022, 67,86 milioane euro – 2023.

Autostrada Brașov – Tg. Secuiesc – Onești – Bacău, tip „2×2”, de 160 km, are o valoare estimată în 2014 de 1.845,46 milioane de euro, iar alocările finaciare încep în hârtii din 2024 – 617 milioane euro, 2025 – 228,84 milioane euro, 2026 – 343,26 milioane euro, 2027 – 1.029 milioane euro.

Bomboana de pe colivă o reprezintă însă drumul expres de 61 km Bacău – Piatra Neamț, cu o valoare estimată de 239 milioane euro, care figurează în 2028 cu „începerea Studiului de Fezabilitate” anii de execuție fiind 2030 – 2033.

Moldova rămâne dezlegată de Transilvania.

În ianuarie 2015, ministrul Ioan Rus declara că până în 2016 „ar urma să fie gata Sibiu – Brașov și Bacău – Brașov”.

Dacă este să mă uit la faptul că domnul Ioan Rus este un ministru competent în mai multe guverne de după 1989, ar trebui să-l credem. Acum… realitățile autostrăzii Bacău-Brașov credem că se vor concretiza undeva în 2017, asta e părerea mea, dar până la urmă nu sunt un ministru care să am studiile în față și care să spun cu concretețea cu care o face dumnealui că până în 2016 sau 2018 este gata” – declara la vremea respectivă deputatul băcăuan Cosmin Necula.

În spiritul zilei de 1 aprilie, când a fost semnat contractul de execuție la Varianta ocolitoare a municipiului Bacău, ministrul Transporturilor Ioan Rus declara că „avem o șansă adevărată ca 100 de ani de la Marea Unire să vorbim și despre integrarea poporului român, pentru că ne-am unit dar nu suntem integrați. Dacă am fi, am avea avion de la Cluj la Bacău sau de la Bacău la Cluj. N-avem, dar vom putea avea la finele lui 2018 – sper, cred – autostrada între Moldova și Transilvania și Țara Românească și Transilvania. Eu vă felicit că ați ajuns în situația să vedeți contractul ăsta semnat după 2 ani de la câștigarea licitației, în care justiția dă același câștigător ca acum doi ani. În afara că ne-am odihnit doi ani și ne-am jucat de-a centura Bacăului, nu s-a întâmplat nimic deosebit. Sper să ne jucăm în continuare de-a autostrăzile și de-a drumurile expres.”

O lună jumătate mai târziu, „varianta Master Planului General de Transport care include și răspunsurile la observațiile Comisiei Europene” trimite Autostrada Bacău – Brașov între 2024 și 2027, și porțiunea din Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni care va lega efectiv Moldova de Transilvania – Tg. Mureș – Tg. Neamț – între 2023 – 2024. Tronsonul Tg. Mureș – Tg. Neamț are o lungime de 183 km și o valoare estimată de 3.648,76 milioane euro.