Nici extraopțiunile, nici designul și nici reducerile de preț ale altor mărci nu reușesc să

bată Dacia în preferințele băcăuanilor. În primele 7 luni din 2015, marca românească  se detașează clar ca număr de mașini vândute în județ. Asta poate și pentru că Dacia Logan e cea mai ieftină mașină nouă de pe piață.

Cea mai ieftină mașină nouă de pe piață: 5.190 euro

5.190 euro. Este cea mai mică sumă pe care ar trebui să o scoată din buzunar un băcăuan care vrea să cumpere, în septembrie, o mașină nouă. De banii ăștia va primi varianta Acces a Daciei Logan. În dotarea mașinii intră: bare de protecţie faţă şi spate negre; jante de oţel de 15” cu capace mini, oglinzi retrovizoare negre cu reglaj manual din interior; mânere deschidere uşi din interior şi din exterior negre; direcţie asistată; ABS, repartitor electronic de frânare şi AFU; sistem de control al traiectoriei cu funcţia ASR; faruri de zi; airbag frontal şofer; airbag frontal pasager cu deconectare manuală; airbaguri laterale faţă; kit pentru fumători, tapiţerie Acces; planşă de bord Carbon Foncé; consola centrală neagră și panouri uși carbon Foncé, scaune față cu reglaj longitudinal și reglaj al spătarului; sistem isofix de fixare a scaunelor pentru copii pentru locurile laterale spate; indicator pentru shimbarea treptei de viteză și  sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. Prețul include TVA și reducerea prin programul REMAT.

În oferta din septembrie a Dedeman Auto, dealer Dacia în Bacău, mai sunt Dacia Sandero, varianta Acces, la 5.255 euro cu TVA inclus, prin programul Rabla, MCV Acces, de la 6.055 euro și Duster Acces la prețuri începând de la 8.765 euro cu TVA inclus, cu tichet Rabla.

Mașini noi, cumpărate cu banii jos

Programele de finanțare gândite special pentru achiziționarea de autoturisme noi nu prea au prins la băcăuani. Dacia nu a vândut, în Bacău, niciun autoturism prin programul Prima Mașină susținut de Guvern, așa că a gândit un program propriu, prin care să îi atragă pe cei care doresc un autoturism nou și ieftin. Promoția Prima Mașină a Dacia are dobândă variabilă, comisioane 0 din partea Dacia Finance și costuri expuse de la început, pentru mașini de maxim 50.000 lei, pe o perioadă de finanțare de maxim 5 ani. Pentru o Dacia Acces cu motor 1.2, de exemplu, rata ar ajunge la 408 lei, sumă la care se adaugă valoarea asigurării CASCO.

Diferența între programul Dacia și cel susținut de Guvern o reprezintă, conform directoarei de marketing a Dedeman Auto, Smărăndița Trofin, formalitățile. Pentru a obține finanțare direct prin reprezentanța auto sunt necesare mai puține documente și dosarele se aprobă mai rapid.

Chiar și așa, cei mai mulți dintre cei care achiziționează o Dacie nouă plătesc cu banul jos. „Există tendința, la clienți, de a lua credite de nevoi personale de la diferite bănci și de a plăti cash, în acest fel reușind să scape de asigurarea CASCO. Există, totuși, o diferență între persoanele fizice și cele juridice.”  a declarat Smărăndița Trofin.

Plata cash nu stimulează însă angajații unui dealer auto, care, în funcție de marca pe care trebuie să o vândă, câștigă mai mult din partea societății de leasing față de comisionul pe care-l primesc de la dealer.

Dacia, lider de piață în primele 7 luni  

Peste 370 Dacii s-au vândut în Bacău, în primele 7 luni ale acestui an, mai mult de o treime din totalul mașinilor noi. La nivel național, brandul a înregistrat o creștere a vânzărilor de mai bine de 21 %. Pe primul loc în topul preferințelor e Dacia Logan, urmată de Duster și Sandero. Bacăul e undeva în zona locurilor 11 – 12 în topul național al Dacia, în condițiile în care în Iași s-au vândut peste 500 exemplare, iar în Suceava sub 250.